Życie na krawędzi.

Zawsze podczas gry znajdzie się kilka takich momentów w których trzeba podjąć tródną decyzję. Zaryzykować bardziej agresywnym manewrem który moze skończyć się na asteroidzie lub zderzeniem z innym statkiem. A możę odpuścić, polecieć bezpieczniej. Podczas gry nie możemy niestety sprawdzić takich rzeczy przy pomocy naszych miarek i wzorników manewrów. Ale jest kilka sposobów na spradzenie bez urzycia przyżądów gdzie nasza maszyna może się zmieścić a jakich manewrów lepiej unikać. O tym będzie właśnie ten wpis.

To co tu przedstawie nie jest niczym odkrywczym i jestem pewien że większość doswiadczonych graczy urzywa tych technik w swoich grach. Jednak jeżeli dopiero zaczynacie lub nigdy się nad tym nie zastanawialiście to polecam poświecić tych kilka minut na przeczytanie tego co tu napiszę.

Tak jak wspominałem na wstępie podczas gry nie możemy używać komponentów do sprawdzania czy zmieścimy się danym manewrem na stole czy też nie. ALE tak naprawdę nie są nam one do niczego potrzebne. Wykorzystujac to co już na stole się znajduje, czyli głównie podstawki statków nie powinniśmy mieć problemu z oszacowaniem dopuszczalnych manwrów. Zacznijmy od spraw prostych. Czyli:

  • Manwry prosto i nawroty.

To będzie pewnie kilka rzeczy które są oczywiste dla chyba wszystkich. Przeskakiwanie przez duże podstawki statków. Prosta sprawa jeżeli przeskakiwany statek styka się z frontem twojego statku.
W 95% przypadków wysta

Sprawdzanie czy nie zachaczymy o przeszkodę.

Czy zmieścimy się kojo 4-5.

Manewry po łuku.

  • przesuniecie i pozycja końcowa.
  • kiedy wpadniemy na asteroide.
  • przeskakiwanie małych i dużych statków.

Manewry ostre.

  • przesuniecie i pozycja końcowa.
  • kiedy wpadniemy na asteroide.
  • przeskakiwanie małych i dużych statków.

 

Kiedys dawno temu popełniłem dwa artykuły na tym portalu mówiące o relokacjach po manewrze i co możemy nimi  osiągnać. Może być to dobra dodatkowa lektura do tego artykułu. Szczególnie dla tych z Was którzy dopiero zaczynają zabawę w tym systemie.

Mam nadzieję że przedstawiłem wam kilka ciekawostek i pomoże wam to w szlifowaniu waszych umiejętności walki w samej grze.

Komentarze

comments

Dodaj komentarz