Zbrojownia cz.1 – torpedy.

Czołem piloci!

imagesWitam was na pokładzie naszego niszczyciela, a konkretnie w zbrojowni. Dziś przejdziecie szkolenie z torped i rakiet. Tak jak przy droidach przeprowadzi je Raven10.
Do dzieła!

Na początek trochę teorii.
Torpedy protonowe i rakiety są jednym z dodatkowych środków walki w uniwersum Star Wars, jak i w X-wing Miniatures. Stanowią opcjonalne ulepszenie zarówno myśliwców, jak i cięższych jednostek. W założeniu mają uzupełniać działka laserowe i nie powinno się ich traktować jako głównej broni. Wyjątkiem są zadania specjalne. Pewnie wszyscy słyszeliście co stało się w sektorze Yavina…
Jaka jest różnica?
Torpedy w zamyśle były przeznaczone dla większych jednostek, są one znacznie większe niż rakiety. Ich zasada działania jest zupełnie inna. Po odpaleniu i osiągnięciu odpowiedniej prędkości torpedy odrzucają swój zespół napędowy (oparty o reaktor), a sama głowica zmierza w kierunku celu. Po osiągnięciu go rozbija się na chmurę protonów, które niemal zmiatają cel z powierzchni ziemi (lub miażdżą go, jeśli znajduje się w przestrzeni). Z racji na wielkość, myśliwiec może unieść znacznie mniej torped niż rakiet. Po wystrzeleniu torpeda jest znacznie trudniejsza do kontrolowania niż rakieta, w dodatku po opuszczeniu płaszcza samej głowicy nie da się kontrolować. Łatwo więc o uszkodzenie sojusznika w bitewnym tłoku. Z racji na chmurę rozgrzanych protonów torped nie powinno się odpalać z najbliższej odległości. Do tego są one droższe i trudniejsze w obsłudze niż rakiety.

MG7-A Proton Torpedo

(na grafice wizualizacja zasady działania  torpedy Krupx)

Concussionmissile_NEGWTRakiety są lżejsze i mniejsze od torped, łatwe w obsłudze i znacznie bardziej celne. Mają także zasięg kilku kilometrów, w odróżnieniu od torped o zasięgu kilkuset metrów (do 2-3 kilometrów). Znacznie lepiej nadają się dla niedoświadczonych strzelców. Za ich niszczycielską siłę odpowiadają różnego rodzaju głowice, można także wyposażać je w różne modyfikacje, takie jak systemy naprowadzania, szrapnele etc zwiększające ich użyteczność.

Do jakich statków?
Tu odpowiedź jest prosta.

  • Rebelianci mogą instalować torpedy w.

X-wingu (1 zestaw)
Y-wingu (2 zestawy)
B-wingu (2 zestawy)
E-wingu (1 zestaw)

  • Imperialni mają możliwość zmiatania przeciwnika torpedami w:

Firespray (1 zestaw po dodaniu darmowego tytułu „Slave 1”)
Bombowiec TIE (2 zestawy)
VT-49 Decimator (1 zestaw)

  • Szumowiny zaatakują nas torpedami w:

Star Viper (1 zestaw)
Y-wingu (2 zestawy)
Firespray (1 zestaw, również po dodaniu tytułu „Slave 1”)
M3-A1 Interceptor (1 zestaw, dzięki tytułowi)

Tak jak widzicie wybór nośników torped jest więc dosyć szeroki.
Zestaw to po prostu pojedyncza karta. Jeśli mamy możliwość instalacji dwóch zestawów, oznacza to, że możemy wziąć dwie (takie same lub różne) karty torped.
Rakiety możemy instalować:

  • U Rebeliantów w:

YT-1300 (1 zestaw, tylko u imiennych pilotów)
YT-2400 (1 zestaw)
A-wingu (1 zestaw)
Z-95 Łowca Głów (1 zestaw)

  • Wśród imperium:

TIE Advanced (1 zestaw)
Firespray (1 zestaw)
Bombowiec TIE (2 zestawy)
TIE Defender (1 zestaw)

  • A u Szumowin:

Z-95 Łowca Głów (1 zestaw)
Firespray (1 zestaw)
M3-A1 Interceptor (1 zestaw, dzięki tytułowi)

Tutaj także mamy szeroki wybór statków – nośników rakietowych. Jak też zapewne zauważyliście, niemal każdy pojazd w grze może zabrać na pokład rakiety bądź torpedy. Czas na omówienie poszczególnych typów.
Zacznijmy od torped.
Torpedy protonowe SWX01 SWX02 SWX04 SWX14Pierwszym wariantem torped jest zestaw standardowych „Torped protonowych” firmy Krupx, model MG7. Dają nam one 4 kości ataku w zasięgu 2-3. Do odpalenia ich musimy zużyć żeton namierzonego celu (nie możemy już z niego przerzucać kości w tej turze!). W ramach dodatku możemy zmienić jeden z wyników „skupienie” na „trafienie krytyczne”. Naturalnie po wystrzeleniu, bez względu na to czy trafiliśmy czy nie, odrzucamy kartę. Kosztują 4 punkty i możemy je nabyć z Zestawem Podstawowym, dodatkiem X-wing, Y-wing, B-wing, lub Bombowiec TIE. Z czasem nazbieracie ich niezła kolekcję. W praktyce to dosyć potężna broń, szczególnie na Y-wingu i Bombowcu TIE, którym podwajają ilość kości ataku. Jednak ich koszt i „jednorazowość” sprawiają że rzadko pojawiają się u doświadczonych graczy.

Advanced_Proton_TorpedoesDrugą opcją są „Zaawansowane torpedy protonowe”. Są one modyfikacją produktu zakładów Krupx. Działają jedynie w najbliższym zasięgu 1, co w sumie jest zaprzeczeniem idei torped. Dają nam 5 kości ataku, do ich odpalenia także zużywamy żeton namierzonego celu i odrzucamy kartę. Możemy także zmienić maksymalnie 3 puste ścianki na wynik „skupienie”. Warto mieć więc ten żeton odpalając tą wersję torped. No chyba że strzelamy do „Mrocznej Klątwy”, albo w pobliżu jest Carnor Jax, wówczas wszystko nam jedno. Torpedy te kosztują aż 6 punktów, co czyni je jedną z najdroższych modyfikacji w grze. Jednak przy udanym ataku są w stanie zniszczyć lub poważnie uszkodzić większość myśliwców dostępnych w grze. Na razie możemy je kupić z B-wingiem lub Bombowcem TIE.

Flechette-torpedoesTrzecią opcją są „Torpedy rozpryskowe”. Pojawiły się jako wyposażenie X-winga eskorty z zestawu „Rebeliancki Transportowiec”, można także nabyć je w zestawie E-wing, co jest bardziej przystępne cenowo. Zasada ich działania jest inna niż standardowych torped, gdyż nie tworzą one chmury protonowej, a po trafieniu ich głowica zmienia się w tysiące małych odłamków tnących pancerz. Torpedy te działają w zasięgu 2-3. Atak następuje za pomocą trzech czerwonych kości. Dodatkiem jest to, że zaatakowany statek, jeśli jego wartość kadłuba (startowe punkty wytrzymałości, tarcze nie wliczają się do puli) wynosi 4 lub mniej, to otrzymuje żeton stresu, bez względu na to czy atak trafi, czy nie. Jest to cenne, np. w walce z TIE Phantomem, gdyż uniemożliwia mu maskowanie. Także w tym przypadku, by zaatakować musimy pozbyć się żetonu namierzonego celu.

Torpedy jonowe SWX24 SWX25 Wywiad donosi o nowym typie torped. Mają one działać na zasadzie chmury jonów. Podejrzewamy że technologia może być już w rękach łowców nagród i innych szumowin. Mają one podstawowe cechy podobne do standardowych torped (zasięg 2-3, 4 kości ataku), jednak dodatkowo po trafieniu dają 1 żeton jonów obrońcy i każdemu statkowi w zasięgu 1 od niego. Kosztują 5 punktów i pojawią się wraz ze Star Viperem, czyli już niebawem. Jeszcze wcześniej, więc lada dzień otrzymają je piloci Decimatorów.

Tyle na dziś, mam nadzieję że przyswoiliście już wszystkie potrzebne informacje. Lada chwila spotkamy się ponownie, żeby omówić rakiety i podsumować nasze szkolenie.

Niech Moc będzie z Wami!
Raven10

Komentarze

comments

544 myśli nt. „Zbrojownia cz.1 – torpedy.

  1. Pingback: wwin-tv.com

  2. Pingback: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

  3. Pingback: Video

  4. Pingback: 2020

  5. Pingback: guardians of the galaxy vol 2

  6. Pingback: my id is gangnam beauty

  7. Pingback: strong woman do bong soon

  8. Pingback: HD-720

  9. Pingback: ++++++

  10. Pingback: âûòîïêà âîñêà

  11. Pingback: watch

  12. Pingback: Ñìîòðåòü âñå ñåðèè ïîäðÿä

  13. Pingback: Ñìîòðåòü ñåðèàëû îíëàéí âñå ñåðèè ïîäðÿä

  14. Pingback: +1+

  15. Pingback: 00-tv.com

  16. Pingback: tureckie_serialy

  17. Pingback: tureckie_serialy_na_russkom_jazyke

  18. Pingback: hs;br

  19. Pingback: we-b-tv.com

  20. Pingback: upmusic.icu

  21. Pingback: slcshop.top

  22. Pingback: trade program

  23. Pingback: tradebot

  24. Pingback: tradebot

  25. Pingback: tradebot

  26. Pingback: tradebot

  27. Pingback: cryptobot

  28. Pingback: trade program

  29. Pingback: cryptobot

  30. Pingback: trade program

  31. Pingback: tradebot

  32. Pingback: tradebot

  33. Pingback: tradebot

  34. Pingback: trade program

  35. Pingback: tradebot

  36. Pingback: trade program

  37. Pingback: tradebot

  38. Pingback: tradebot

  39. Pingback: trade program

  40. Pingback: trade program

  41. Pingback: binary broker

  42. Pingback: binary broker

  43. Pingback: trading opciones

Dodaj komentarz