W przerwie na mostku… 7 Fala

Nie tak dawno mieliśmy okazję zobaczyć cztery kolejne statki, które zasilą nasze eskadry i wstępnie zobaczyć ich statystyki. W redakcyjnym gronie omówiliśmy każdy z nich na podstawie tego co wiemy.

swx31-35-lead-image

swx31-hounds-tooth-layoutOff: Po kolei, duży statek dla S&V, Hound’s Tooth

Bober: Wygląda na ogromną maszynę. Statek prezentuję się naprawdę dobrze. Trochę zaskoczony jestem, że dostał dużą bazę, bo dla mnie jego rozmiary zbliżają go bardziej do Epika niż do normalnej rozgrywki. Ale miło że jest. I że będzie można polatać moim ulubionym łowcą nagród. Od strony statystyk wygląda dobrze. Ma też ciekawy dodatkowy ark dający mu pole ostrzału 180stopni. Więc i mechanicznie będzie czymś (względnie) nowym. A zestaw kart w środku prezentuje się naprawdę ok. W pudełku dostajemy też dużo kart, które już znamy, ale miło że teraz są one dodane w pudełku dedykowanym dla szumowin.

Lemur: Po pierwsze totalne zaskoczenie, obstawiałem, że to będzie scumowy Epic. Wyraźnie za duży na dużą X-ową podstawkę, ale na pewno ciekawa opcja. Motyw z lataniem zetką po zestrzeleniu dużego statku jest po prostu obłędny, najciekawszy tytuł jaki póki co wymyślili. Chyba najfajniesza część tej fali.

Off: Strasznie wielki kloc. Obawiam się, że podzieli los Lambady, ze słabym dialem, jedynie żeby wozić jakiś załogantów. Kwestia zasad specjalnych poszczególnych pilotów, ktokolwiek będzie latał za jego sterami prócz Bosska. Trochę lipa, chociaż czego można było się spodziewać po takim statku. Chyba tylko, jak koledzy sądzili, żeby być statkiem do epica.

Remik: Z punktu widzenia klimatu gry – super sprawa. Czekam na kartę promocyjną najsłynniejszego użytkownika. Nie wiem tylko jak będzie z jego użytecznością.

Regrof: Nie jestem zaskoczony kolejnym „dużym” statkiem dla S&V. Głównie dla tego, że dwa dostępne obecnie dla tej frakcji mają mniej „życia” niż statki Imperium i Rebelii. Wygląda bardzo dobrze, jest klimatyczny, a patrząc na jego podstawkę (przerywana linia przez jej środek) spodziewać się możemy czegoś nowego w zasadach, ponadto nie ma wieżyczki – co postrzegam na plus. Ciekawostką jest też dodanie do samodzielnego dodatku, dodatkowej karty i podstawki do innego statku (Z-95).

Dzielny: Jak dla mnie najbardziej klimatyczny statek tej fali, uwielbiam łowców nagród w uniwersum SW a mechanika ucieczki Bosska w Zetce spełnia moje oczekiwania wobec FFG. Czy się to sprawdzi na stole? Zobaczymy. Najważniejsze, że gra staje się ciekawa, zarówno pod względem mechanicznym jak i oddaje klimat SW. Arc 180 daje mu fajne możliwości, pytanie tylko, jaki dial zobaczymy?

swx32-kihraxz-layoutOff: Teraz może Scumy nadrabiają straty czyli, Khiraxz

Bober: Pewnie będzie walczył o zaszczytny tytuł najbrzydszego myśliwca w grze z E-wingiem.  Z perspektywy statystyk wygląda na odpowiednik X-winga w rebeli, ale nie znamy jeszcze diala. Ponadto wygląda że Szumowiny, dostaną swojego pierwszego pilota z 9tką. I to z całkiem dobrą zdolnością. Atak z 5 kości na 1 zasięgu. Obrona 4 na trzecim zasięgu. Wygląda całkiem przyzwoicie. A i jeszcze do tego najprawdopodobniej generyczny pilot z 5 umiejętności pilota. Na pewno zakup wart rozważenia.

Lemur: Po tym jak przekonałem się do wyglądu E-winga już mnie nie boli sylwetka tego myśliwca. W przeciwieństwie do Hounda chyba najbardziej najbardziej spodziewana część fali. Bardzo cieszy potencjalne 9 wyszkolenia pilota. Tym bardziej, że jego zdolność jest naprawdę bardzo ciekawa. Jedyne czego się obawiam to potencjalnie „drewniane” kółko.

Off: Duuh, na jaką cholerę tutaj coś w stylu X-winga? Tylko, że brzydsze i z shieldem wymienionym na hulla? Worst deal ever. Na chwałę pana ten najdroższy z wyczekiwanym 9 PSa i fajną zasadą ratuje.

Remik: To taki x-wing dla łobuzów. Tyle że brzydszy. Jestem ciekaw jak będzie z manewrowością i pilotami. Na pewno wzmocni nową frakcję.

Regrof: Jak dla mnie jest to podrasowana wersja Z-95, pilot o skillu 9 dla S&V stworzy nowe możliwości, ewidentnie brakowało takiego pilota w eskadrach S&V, a patrząc na jego umiejętność – podwajanie efektu zasięgu, może być bardzo groźnym i grywalnym statkiem. 

Dzielny: Tu mam dylemat, z jednej strony, scumy bardzo potrzebują 9-tki w grze, wolałbym jednak aby jako wyróżnienie pilot skilla obok Hana Solo, Wedgea, Vadera oraz Fela stał Fett, a nie mało znany as wyciągnięty z Star Wars Galaxies. Maszyna, która jest odpowiednikiem X-a dla scumów, znowu, wszystko moim zdaniem będzie zależało od tego jakiego dostanie diala

swx33-k-wing-layoutOff: Co z Kolejnym -wingiem?

Bober: Naprawdę?! Dlaczego? czy potrzebujemy kolejny statek z atakiem 360? Moim zdaniem nie. Oczywiście poczekamy, zobaczymy. SLAM wydaje się całkiem Ciekawym manewrem. I można wykonując go zrzucić bombkę na przeciwnika wiec tym bardziej statek wygląda jakby mógł coś wnieść na stół. Po cenie nie spodziewam się, żebyśmy widzieli ich więcej jak 1 na stole. ALE jak już bedzie się pojawiał to pewnie będzie ociekał uzbrojeniem. 

Lemur: Totalna porażka. Kolejne 360 to jest dramat absolutny, mam wrażenie, że (z niewiadomych dla mnie przyczyn) ekipa projektująca próbuje z Rebelii zrobić frakcję, która tylko rzuca kostkami i jedyne co wymaga myślenia to ułożenie rozpiski (a i tak wybieram między jedną wieżyczką, a drugą). SLAM może być akcją ciekawą, a żeton „siatki” budzi niepokój, ale i tak, jak dla mnie, najsłabsza pozycja w tej fali.

swx33_card_ref_04Off: K-wing! Czekałem na niego wiernie jak wcześniej czekałem na B! Jestem mocno przekonany, że w tanich wersjach będą równie groźnymi myśliwcami jak Bluesy. Miranda wygląda spoko, nie mogę się doczekać co będzie potrafił ten z niższym pilotażem. Mam nadzieję, że będzie podobną perełką jak Ibti z zestawu B!

Remik: Jeśli to będzie po prostu mały statek z wieżyczką to najprawdopodobniej będzie rywalizował z HWK o miano najbardziej bezużytecznego statku rebelii. Czuję jednak że projektanci mieli w tym jakiś szerszy, tajemniczy zamysł.

Regrof:  Wieżyczka passe, ale cóż tego nie unikniemy, dostaliśmy autotrashtery do obrony przed nimi, to i FFG daje kolejny statek do ich wykorzystania. Nowa akcja – nowe możliwości, zobaczymy jak to w praktyce będzie wyglądać. Jonowa kurtyna? To może być rewolucja, szkoda, że jest tylko w tym dodatku. Wszyscy wiedzieliśmy, że bomby mają wrócić do gry, już nowy tytuł dla Firesrpayów ze stajni S&V pokazał ich możliwości, mnie osobiście cieszy ten kierunek zmian.

Dzielny: pierwsza wieżyczka na małej bazie w grze, na szczęście z atakiem 2. Slam jest bardzo ciekawą mechaniką, ale mam wrażenie, że dopiero kolejne statki z taką opcją naprawdę zaczną robić zamieszanie. Wbudowana możliwość regeneracji tarcz przy 4 tarczach i 5 punktach kadłuba na Mirandzie spowoduje że bardzo ciężko będzie ją zestrzelić.

swx34-tie-punisher-layoutOff: No i na koniec, TIE Punisher

Bober: Podobnie jak z K-wingiem boję się że ta maszyna będzie zbierała tylko kurz (podobnie jak TIE Bomber) ale być może jestem tu w błędzie. Nowa karta „Extra Munitions” może przywrócić trochę życia i spowodować powrót ciężkiego sprzętu w postaci rakiet na stoły. Sensor też wydaje się być ciekawym rozwinięciem na tej maszynie. Myślę, że stałem się trochę bardziej optymistycznie nastawiony po tym co zobaczyłem. I chętnie nimi pogram.

Lemur: Kolejny Bomber? Trudno mi się wypowiedzieć. Z jednej strony wszyscy wiemy jak bomby działają (a w zasadzie jak nie działają). Z drugiej strony skoro chcą to rozwijać to może oznaczać, że bomby zostaną rzeczywiście poprawione. Póki co ulepszenie pozwalające na dwukrotne użycie bomb wygląda fajnie, ale chyba nie dostatecznie dobrze aby mnie powaliło. Zobaczymy jak reszta kart. Bardzo ładny statek, więc traktuję go kolekcjonersko z dużą dozą nadziei na poprawienie niektórych mechanik.

Off: Nadal nie sądzę, żeby ta cała próba ratowania bomb, czy innych ciężkich broni była skuteczna. A co za tym idzie, nadal nie wierze w bombowce. Bonus tutaj taki, że mają tarcze, boosta i sensory – nie będą tak umierały jak te wcześniejsze.

swx33_card_upgrade_14Remik: Przepiękny model, ale obawiam się że kolejny (i to zapewne droższy) Bomber nie przyjmie się na stołach.

Regrof: Bombowce wracają do gry, bomby wszędzie, nowe taktyki, inne rozmieszczenie przeszkód, to wszystko mnie bardzo cieszy i na pewno doda odrobinę świeżości – szczególnie w aspekcie obrony (bo jak dla mnie bomby to broń defensywna). Natomiast zawiedzony jestem, że po raz kolejny Imperium dostaje pilota o sklilu maxymalny zaledwie 7. Pod tym względem Rebelia ma znaczną przewagę, chyba że piloci z Puniszera będą korelować z pilotami z Bombera. I liczę, że tak będzie.

Dzielny: „Extra Munitions” fix od FFG dla bomb/torped, na pewno zobaczymy więcej tego rodzaju ulepszeń na stołach. Niekoniecznie zobaczymy więcej bombowców, Punisherowi dam na pewno szansę, bo wbudowany boost z opcją ustawienia na nim sensorów daje bardzo fajne możliwości.

Off: To by było tyle co nasi redaktorzy sądzą o nowych statkach. Co najbardziej Was zainteresowało w tej fali? Co uważacie za największy hit i porażkę? A może widzicie już jakieś zastosowania nowych kart w aktualnych statkach?
Pozostaje tylko czekać, aż wydawca zaspojleruje więcej kart ulepszeń i pilotów!

Komentarze są dla Was!

Komentarze

comments

11 myśli nt. „W przerwie na mostku… 7 Fala

  1. Pingback: viagra without doctor prescription

  2. Pingback: chloroquine cost us

  3. Pingback: buy tylenol online usa

  4. Pingback: hydroxychloroquine price in india

  5. Pingback: naltrexone price in india

  6. Pingback: generic viagra 100mg

  7. Pingback: ciprofloxacin 500mg antibiotics cost

  8. Pingback: cialis online no prescription

  9. Pingback: generic ventolin

  10. Pingback: viagra online

  11. Patsy

    Jeśli chodzi o 7 falę to:

    Hound’s Tooth – statek wygląda imponująco i choć dotąd uważałem go za najbrzydszy spośród statków łowców nagród wezwanych przez Vadera na Exekutora, to teraz zaczyna mnie jego wygląd przekonywać. 180 stopniowe pole ostrzału może stworzyć ciekawe możliwości i nawet jak będzie on miał słabe manewry to chyba latanie nim będzie łatwiejsze niż Lambdą. Co do jego manewrów to się właśnie trochę obawiam, patrząc że jego cena będzie raczej stosunkowo niska jak na duży statek (Bossk kosztuje 35 punktów), a statystyki ma raczej przyzwoite. Co do tytułu, to jest to ciekawe rozwiązanie, choć pewnie znajdą się osoby co będą narzekać, że w zestawie Hound’s Tooth FFG daje karty, których użycie wymaga kupienia innego dodatku. Co do samych kart załączonych do Hound’s Tooth to robią bardzo dobre wrażenie. Te które są znane z wcześniejszych dodatków do X potwierdziły już swoją użyteczność. Co do nowych Glitterstim, jak na illicit, jest dość ciekawy i jak nie ma się na co wydać tych 2 punktów to można w niego zainwestować (choć tu jego użycie widzę raczej na takich statkach jak Aggresor lub StarViper). Jonizująca modyfikacja dużych statków też może być dobra.

    Kihraxz Fighter – średni myśliwiec dla Sumów, ale nie wygląda zbyt imponująco. W porównaniu do X-winga to już wypada zdecydowanie gorzej, gdyż ma mniej tarcz, a też zamiana astromecha na slot illicit jest słaba. Jak dla mnie to raczej Z-95 na sterydach.

    K-wing – kolejna 360 dla Rebelii (latająca choinka), ale … z względu na akcje SLAM, 2 sloty bomb i Extra Munition ten statek zamiast strzelać może raczej rozrzucać po planszy różne bombki i miny. Widać że FFG zgodnie z zapowiedzią w tej fali doinwestowało właśnie te 2 bronie: dostajemy 2 nowe rodzaje min i 1 rodzaj bomb (jonowych). Ich działanie pewnie będzie też wspierał nowy załogant, którego można będzie zaokrętować na K-winga: Bombardier. Ciekawą opcją może być wyposażenie K-winga w Advanced SLAM dający po wykonaniu SLAM’a darmową akcję którą można zużyć na zrzucenie miny. Co do min to ciekaw jestem działania Cluster Mines, które będą dostępne w kolejnym dodatku z tej fali. Wadą K-winga będzie zdecydowanie brak możliwości wzięcia na nim elitarnych talentów.

    TIE Punisher (albo raczej Interdictor) – wersja rozwojowa (zmutowana) TIE Bombera, która jak dla mnie zapowiada się całkiem ciekawie. Tarcze i możliwość zainstalowania sensorów mogą uczynić ten statek grywalnym, choć osobiście nie jestem zwolennikiem używania jednorazowych broni drugorzędnych. Umiejętność „Redlina” jest całkiem ciekawa (możliwość zakładania 2 TL na jeden statek) i może dobrze się zgrać z systemem FCS lub ATC. Ciekaw też jestem ulepszenia dla statków typu TIE. Wadą Interdictora będzie jak K-winga brak możliwości skorzystania z elitarnych talentów.

Dodaj komentarz