Uzupełnienia, o VII fali słów kilka

Mistrzostwa już za kilkanaście dni, a dzisiaj akurat jest premiera kolejnej fali statków do naszej ulubionej gry.
Czy drastycznie zmieni ona metę, czy nowe maszyny zagoszczą na stałe na turniejowych stołach. A może nic się nie zmieni. To ciężko jest teraz przewidzieć. Obecność VII fali i Raidera jest jednak faktem, więc co nowego możemy się spodziewać na stołach?

Raider
Tiex1Korektor celności SWX25 SWX27 [USE]Rakiety kasetowe SWX05 SWX08 [URO]Tytuł do TIE ADV moim zdaniem wrzucił te statki do gry i do tego wkraczają naprawdę mocne. Pojawiło się już kilka ich wariantów. Dwa najciekawsze to jeden z korektorem celności oraz rakietami kasetowymi. Ciekawy wariant dający silny Alpha strike* na starcie oraz dość stabilny poziom siły ognia przez resztę gry.
Tiex1Adv-targeting-computerRakiety protonowe SWX23 SWX29 [URO]

Drugim wariantem jest użycie zaawansowanego komputera celowniczego oraz rakiet protonowych. To combo daje większą siłę ognia kosztem braku możliwości przerzucania kostek oraz bardzo silne uderzenie z 5 kości na bliskim zasięgu (zwykle z TL i skupieniem co daje odpowiedni efekt 4-5 trafień). Oba warianty warte wypróbowania i pewnie trochę tych maszyn na OMP zobaczycie.

Nowi piloci do TIE Adv. otwierają przed nami cały wachlarz możliwości. Zestaw zdolności jest bardzo różnorodny. Juno to oczywiscie gwiazda ekipy. Ale myślę, że każdy z tych pilotów zasługuje na swoją szansę, nawet Colzet. 😉
Juno Eclipse SWX30 [8] [TAD] [IMP]Porucznik Colzet SWX30 [3] [TAD] [IMP]

Jest jeszcze Imperator, ale wydaje się być tylko ciekawym dodatkiem ułatwiającym granie, kiedy latamy na delikatnych maszynach i każdy unik na kości to kwestia życia i śmierci. Jednak co do jego obecności na turnieju nie jestem już tak przekonany, ale być może ktoś mnie zaskoczy.

Wściekły pies
Chyba najsilniej promowany statek tej fali. Scumowa mega lambda. Odporniejszy i zwrotniejszy od imperialnego pierwowzoru oraz dający dużo ciekawych opcji. Zarówno jako statek wsparcia jak i ten który będzie miażdżył swoich przeciwników. Wachlarz rozpisek, w których się sprawdzi jest naprawdę duży. To co ja chciałbym tylko zasugerować to fakt, że podobnie jak Lambda ma on problemy z manewrowaniem, więc warto do rozpiski wrzucić coś na tyle zwrotnego by mogło mu w razie problemów osłonić tyły. No i Bossk FTW!!
Bossk SWX31 [7] [S&V] [Y66]Latts Razzi SWX31 [5] [S&V] [Y66]

Pośród ulepszeń tego statku znajdziecie też kilka ciekawych kart, które mogą wam się przydać. Większość z nich już znacie, wyszły wcześniej w innych dodatkach ale o tej jednej warto wspomnieć. Projektor jonowy, który przy odpowiednim wykorzystaniu + odrobinie szczęścia podziała jak lep na muchy i ułatwi wam zestrzelenie co bardziej nieostrożnych maszyn. ( A może by tak combo Mara Jade + to na Oicunnie :D).

Myśliwiec Kihraxz
Najemnik kartelu SWX32 [2] [S&V] [KXZ]Chyba najgroźniejsza rozpiska aktualnie przedstawiana na internecie to 5x myśliwiec Kihraxz. Gracze dużo piszą, że ta rozpiska ma zdecydowanie większą siłę ognia niż rebeliancki rój 4xB + Z. Szczerze nie jestem przekonany czy jet to aż tak groźna rozpiska jak wszyscy się rozpisują. Oczywiście pierwsze strzelanie może być na korzyść tych maszyn. Jednak uważam że szybko wyjdzie na jaw ich wada wrodzona. Mianowicie 2 kości obrony 1 punkt osłon i 4 punkty struktury to zdecydowanie słabszy układ niż Rebeliancki B-wing ze swoją 1 kością obrony 5 tarczami i 3 punktami struktury. Jak będzie oczywiście zobaczymy, ale maszyny uzbrojone w możliwość zadawania trafień krytycznych powinny bez większych problemów sobie z nimi poradzić. A przy odrobinie szczęścia zadanie trafień z dwoma obrażeniami krytycznymi i jednym zwykłym jest w stanie jedno-strzałować tą maszynę. Czegoś takiego nie da się zbroić z X-wingiem. Ponad to maszyna ta nie ma żadnych wspomagaczy do ruchu. Nie może zrobić beczek czy dopalaczy, więc jej wymanewrowanie może okazać się zaskakująco łatwe.
Graz Łowca SWX32 [6] [KXZ] [S&V] Talonbane Cobra SWX32 [9] [S&V] [KXZ]

Bohaterowie są ciekawi ale wydaje mi się że Talonbane jest zdecydowanie mocniejszy. Daje nam 5 kości ataku na zasięgu 1 oraz 4 kości obrony na zasięgu 3(szkoda tylko że przy broni dodatkowej tak często używanej na wielu statkach i całym Zasięgu 2 może to się okazać zdolnością, z której wiele nie skorzystamy). Ale nadal pierwsza 9 wśród szumowin. Graz wydaje się być całkiem przyzwoitym pilotem, jednak boję się że brak „medalu” wykluczy go dość szybko z turniejowych rozpisek. Ale zobaczymy, bo jego zdolność może dość skutecznie podnieść żywotność tej jakże wrażliwej maszyny.
Celny strzał SWX32 [UET]

Jest jeszcze Błyskawiczny Refleks oraz bardzo dobra karta w bardzo dobrej cenie, która może dać nam ten element zaskoczenia na stole i umożliwić przejęcie inicjatywy od przeciwnika.
Celny strzał to ciekawy pomysł może nam pozwolić wsadzić Błyszczostym SWX31 SWX32 [UIC]tego krytyka w odpowiednim momencie, jednak zajmuje on pole na którym ma bardzo dużą konkurencje, a na jego niekorzyść działa niestety to że jest on jednorazowy.
Jest jeszcze Błyszczostym który wydaj się być bardzo sensowną kartą, jednak sensowniejszym miejscem na jego użycie wydaje się być Firespray-31 czy Agressor. Oba statki zdają się lepiej wykorzystywać tego typu modyfikacje.

K-wing
To co może jeszcze na nasze stoły powrócić to rakiety oraz bomby. Mogą one okazać się łatwiejszym sposobem na zadawanie niektórym statkom obrażeń niż strzelanie z podstawowej broni. K-wing to pierwsza z dwóch maszyn do tego przeznaczonych. Jego rola jest dość prosta, utrzymanie wysokiej manewrowości oraz możliwość umieszczenie bomby tam gdzie chcemy dzięki możliwości wykonania 2giego manewru. No i jeszcze możliwość strzelania 360. Cała koncepcja wydaje się być całkiem sensownie przemyślana, nie wiem tylko czy przed mistrzostwami będziemy mieć dość czasu na oblatanie tej maszyny i opracowanie sensownej taktyki walki nią.
Esege Tuketu SWX33 [6] [KW] [REB] Miranda Doni SWX33 [8] [REB] [KW]
Bohaterowie na K-wingach to esencja tego co (nienawidzę w Rebelii – bo zwykle gram przeciw niej 😉 ) silne w rebelii czyli możliwość regeneracji tarcz oraz silna synergia z innymi statkami. W połączeniu z nową wieżyczką i Conner net mogą okazać się one prawdziwą zmorą dla wielu maszyn.

Podwójna wieżyczka laserowa SWX33 [UTR]Jest jeszcze oczywiscie TLT. Kolejna wieżyczka, ta jednak z wyznaczonym konkretnym celem. Atakowania na dalekie dystanse i przeciw statkom używającym dużej ilości zielonych kości. Ta wieżyczka ma na celu „wymęczenie” na przeciwniku obrażeń (w podobny sposób robią to Myśliwce TIE w roju – zalewając przeciwnika słabymi atakami). Wydaje się być rewelacyjną bronią do polowań na statki lubiące uciekać z pola ostrzału oraz wszelkiej maści fantomy i Fele oraz ich odpowiedniki w innych frakcjach. Czy się przyjmie to się jednak okaże. 4 Y-wingi z tymi wieżyczkami (8 strzałów po 3 kości!!) w teorii powinny sobie poradzić z dużymi statkami, czy tak będzie jednak na stołach. Zobaczymy.

TIE Punisher
Dla mnie nadal wielka niewiadoma tej fali. Bombowiec na sterydach wydaje się skupiać głównie na użyciu rakiet i torped.
Zaawansowane rakiety samonaprowadzające SWX33 SWX34 [URO] Torpedy plazmowe SWX33 SWX34 [UTO]
Zaawansowane rakiety samonaprowadzające oraz Torpedy Plazmowe mogą na stołach trochę namieszać. Te pierwsze powinny trochę pomóc w przebijaniu się przez tarcze B-wingów czy innych statków z dużą ich ilością. Drugie natomiast wydają się być przygotowane pod precyzyjne eliminowanie statków z niską wartością struktury. I obie są w akceptowalnej cenie 3 punktów co cieszy.
Deathrain SWX34 [6] [IMP] [TPU] Redline SWX34 [7] [IMP] [TPU]
Bohaterowie w tych maszynach zapowiadają się dobrze. Deathrain będzie w stanie używać min niczym strzału ze strzelby, co może mieć ciekawe zastosowania na planszy, a Redline efektywniej używał wersji rakiet które wymagają od gracza wydawania TL na ich odpalenie. Ale pomimo że ich zasady wydają się być krokiem w dobrą stronę to nie jestem jednak przekonany czy uda im się przeciąć do mety.

Tyle ciekawostek z sierpniowych premier. Już za moment Mistrzostwa gdzie wszyscy będziemy mieli okazję się zobaczyć, wspólnie pograć i kto wie może odkryć nowe ciekawe zastosowania dla nowych kart. W między czasie życzę wam powodzenia w testach i do zobaczenia. 😉

*- Alpha strike to określenie które często jest używane w grach do określenia pierwszych wyprowadzanych ataków – zwykle oznacza to że jednostka ma silniejszy atak w pierwszej rundzie lub rundach gry.

Komentarze

comments

Dodaj komentarz