Upolować sokoła…

icoWbrew tytułowi nie będzie to artykuł o tym gdzie jeszcze w Polsce można sobie zakupić ten przepiękny model, ale o sposobach walki z tym wzbudzającym strach i histerię w wielu graczach przeciwnikiem. W czasach, gdy ten rzadki gatunek na sklepowych półkach jest tak ciężki do namierzenia. Warto jest przejrzeć, jakie narzędzia warto wykorzystać w walce z tym przeciwnikiem. Przyjrzymy się, które karty ulepszeń mogą nam pomóc w ustrzeleniu tej latającej fortecy. Oraz pomówimy trochę o tym jak podejść takiego drapieżnika jak YT-1300.

Dlaczego sokół wzbudza strach w większości graczy? Głównie, dlatego że jak na duży statek ma bardzo przyzwoity zestaw manewrów. Dzięki nim plus kilku ulepszeniom oraz możliwości strzelania 360 stopni staje się naprawdę męczącym przeciwnikiem. Większość gier spędzicie starając się go dogonić i zadawać obrażenia aż ich pula wreszcie spadnie do zera. A ma z czego spadać, bo to maszyna o 5 punktach osłon oraz 8 punktach struktury.

  • Czym osaczyć:

Ograniczyć mobilność i akcje. Iony i stresy bardzo skutecznie ograniczają maszynę, w którą wasz przeciwnik zainwestował 50-60% punktów rozpiski.

Przeszkadzać w manewrowaniu. Jeżeli możecie poświęcić możliwość strzelania przez jeden statek w sokoła, w zamian za wykonanie przez niego akcji, zróbcie to. Brak uniku czy akcji „dopalacz” na sokole może wam bardzo ułatwić z nim walkę. Jeżeli nie macie za bardzo statków które można do tego celu poświęcić, rozważcie któreś z poniższych kart:

SWX16 SWX17 Jonowe rakiety pulsacyjneIonowe Rakiety Pulsacyjne niby tylko 3 kości ataku za 3 punkty, ale za to, jaki efekt! Duży statek, który otrzymał dwa żetony jonów nigdzie wam nie ucieknie. Przy odrobinie szczęścia posadzicie go na asteroidzie lub wypchniecie nawet za planszę. Szanse na trafienie są duże, bo podczas ataku do waszej dyspozycji pozostaje żeton namierzonego celu.

Działo Ionowe / wieżyczka Ionowa. Niby nie zadacie nimi dużych obrażeń, ale dwa takie trafienia i statek jest unieruchomiony. Reszta jak wyżej.

Taktyk. Świetny załogant za 2 punkty, ale ma swoje ograniczenia. Musicie być w zasięgu 2 od celu i musi on być w waszym polu rażenia, ale jeżeli strzelicie w niego dostanie stres, a jak dobrze wiecie to mocno ogranicza możliwości działania w kolejnych turach.

SWX11 R3-A2Astromech R3-A2. Stres za stres. Statki z Astromechami zwykle mają całkiem przyzwoite zestawienie manewrów, którymi mogą się go pozbyć. W przypadku sokoła pozbycie się stresu często wiąże się z ograniczeniem własnej manewrowości.

  • Czym atakować:

W liczbie siła. Sokół ma zwykle 1 kość obrony, co powoduje ze nawet „gumowe” lasery Myśliwców TIE czy Zetek są w stanie się przebić z 1 obrażeniem. Namierzanie celu lub „pomoc” Howlrunner lub Jonusa dodatkowo powinna wam sprzyjać.

Uderzyć mocno. Okazji do atakowania sokoła może być niewiele, dlatego jeżeli macie tylko możliwość atakujcie wszystkim, co macie. Jeżeli stawiacie na siłę pojedynczych ataków to polecam poniższe:

Ciężkie działo laserowe – HLC to zawsze dobre rozwiązanie, szczególnie na statki, które mają niewielką obronę jak wspomniany już sokół. Jeden strzał to potencjalne 4 trafienia, a to już prawie ¼ jego żywotności.

Rakiety wstrząsowe / torpedy protonowe – mocno niedocenione, głównie ze względu na cenę, ale jeżeli nie macie HLC to to może być alternatywa. Atakujecie 4 kośćmi i macie dużą szanse zamienienia jednego potencjalnego pudła na trafienie.

SWX17 WymanewrowanieDrapieżnik / Wymanewrowanie – Obie karty pozwalają wam skuteczniej atakować wasz cel. Zwykle polecałbym bardziej Drapieżnika, ale w tym wypadku wymanewrowanie też jest warte zwrócenia uwagi. Sokół zwykle pozostawać będzie zwrócony do was tyłem wiec zredukowanie jego zwrotności o 1 punkt jest całkiem przyjemnym rozwiązaniem. Może ono nawet doprowadzić do tego ze C-3PO stanie kompletnie bezużyteczny.;)

  • Czym się bronić:

Zachować dystans. Sokoły są najgroźniejsze, jeżeli podejdziecie za blisko maszyny. Na bliskim zasięgu 4 czerwone kości są w stanie rozerwać na kawałki nawet te twardsze ze statków, o Tajach czy zetkach nie wspominając. Dlatego wbrew pozorom pozostawanie w odległości 2-3 od niego jest dla Was o wiele korzystniejsze, niż bezpośredni kontakt.

Kontrolowanie otrzymywanych obrażeń. To najważniejsze, o czym musicie pamiętać. Wiele z rozpisek z sokołami zawiera dodatkowo Artylerzystę, który pozwala powtórzyć nieudany atak. Dlatego jakby szalenie to nie brzmiało pozwalajcie mu się trafić. Kontrolujcie tylko za ile dostajecie. Używajcie Uników i skupienia tylko wtedy, gdy życie pilota jest bezpośrednio zagrożone. Jeżeli statek wart 60 punktów jest wam w stanie zadawać 1 obrażenie na turę to jesteście już o krok od zwycięstwa. A poniżej inne karty, które dodatkowo mogą wam pomóc przetrwać walkę.

Determinacja / Ściągniecie ognia. Obie karty powinny poprawić przeżywalność waszych pilotów. Szczególnie tych kluczowych dla waszych rozpisek.

SWX21 Ulepszenie kadłubaUlepszenie kadłuba. Dodatkowy punkt życia na każdym statku nigdy nie zaszkodzi. Szczególnie gdy walka ma trwać przez kilka tur.

Jan Ors, jako pasażerka pozwala wam wymienić żeton skupienia na unik. A ten jest zawsze cenny.

A teraz trochę poważniej. Ten artykuł ma jeszcze jeden (ukryty) cel. Za jakiś czas (już pewnie niedługo) pojawią się dwa kolejne statki z podobnymi możliwościami jak YT-1300. Pod wieloma względami będą one nawet groźniejsze od sokoła. YT-2400 (Outrider) będzie w stanie zrobić beczkę i przemieszczać się bez problemów po asteroidach. Decimator będzie jeszcze żywotniejszy niż sokół. Każdy z graczy powinien się zastanowić czy przy takim natężeniu tego typu statków jego rozpiska jest przygotowana do walki z tymi przeciwnikami.

Powodzenia w waszych bojach.
Niech Moc będzie z Wami.

Komentarze

comments

10 myśli nt. „Upolować sokoła…

  1. Pingback: cialis order online

  2. Pingback: buy generic viagra online canada

  3. Pingback: generic cialis 20mg

  4. Pingback: brand name viagra

  5. Pingback: buy hydroxychloroquine online uk

  6. Pingback: where to buy naltrexone

  7. Pingback: viagra for sale

  8. Pingback: inhalers online without an rx

  9. Pingback: Złapać ducha. | X-Wing Gra figurkowa

Dodaj komentarz