Runda 0 – czyli o przygotowaniu własnej eskadry do walki

imagesDziś trochę ponarzekam sobie trochę na graczy. 😀 Gracze bardzo często zapominają, że rozgrywka zaczyna się w X-wingu już na etapie porównywania swoich rozpisek i przygotowywania pola bitwy. Poniżej kilka rzeczy, o których warto żebyście pamiętali zanim zaczniecie turlać kostkami po stole. 😉

Pięć zasad, o których warto pamiętać:

  • dobór statków

Tak naprawdę to wasza walka zaczyna się jeszcze w domu. Podczas tworzenia rozpiski, musicie się zastanowić czego dokładnie od niej oczekujecie, w jakich sytuacjach będzie się ona sprawdzać, a w jakich może mieć kłopoty. Czy są takie eskadry, z którymi możecie mieć problemy, a jeżeli są to czy jesteście w stanie przy pomocy tego co już macie, zminimalizować własne straty lub nawet zaskoczyć czymś przeciwnika i wygrać. Opracujcie sobie kilka strategi grania własną rozpiską. To samo podejście do każdego przeciwnika może się nie sprawdzić być może na niektóre rozpiski lepiej będzie na przykład rozluźnić formacje lub wciągnąć wrogie statki w asteroidy.

  • dobór przeszkód

W ostatnim czasie zmieniły się zasady doboru przeszkód. Dodatkowo pojawił się też ich nowy typ – „pola odłamków”. Za każdym razem gdy przygotowujecie nową eskadrę powinniście się zastanowić, który z typów przeszkód będzie wam bardziej sprzyjał. Na przykład, macie tylko duże statki w swojej rozpisce, weźcie tylko małe asteroidy, dzięki temu wasze szanse na wpadnięcie w nie zmaleją. Kiedy natomiast stres na statkach wam nie przeszkadza lub macie na nich osłony to pola odłamków mogą się wam przydać bardziej.

  • wybór celówBobaFett_altart_web

Już na turnieju, zawsze zapoznajcie się dokładnie z rozpiską przeciwnika. Nieciekawie będzie jeżeli nagle okaże się, że ma on jakąś kartę która rozbija wam cały plan działania. Ponadto przyjrzyjcie się, czy między jego statkami zachodzi jakaś synergia. Jeżeli tak, to spróbujcie zidentyfikować który ze statków jest do niej kluczem i wybrać go za pierwszy ze swoich celów. Zawsze zastanówcie się też, z którą z maszyn nie chcecie się zmierzyć z drugiej części gry i obierzcie ją za pierwszy z celów.

  • rozstawienie przeszkód

Mocno niedoceniany element gry. Musicie sobie przygotować przestrzeń do grania. Nie przeszkadzają Wam asteroidy? Więc postarajcie się by jak najbardziej przeszkadzały przeciwnikowi. Postarajcie się przyjrzeć jaki plan na asteroidy ma Wasz przeciwnik. Zaczął od rozstawiania przeszkód po kątach? Pewno nie spodoba mu się jak umieścicie swoją przeszkodę na środku planszy lub w bliskiej odległości od innej. Postarajcie się też już na tym etapie znaleźć takie miejsce, w których chcecie się znaleźć podczas konfliktu, z którego będziecie mieli dużą dowolność manewrów, a Wasz przeciwnik będzie bardziej ograniczony w swoim wyborze.

  • DSC03582rozstawienie statków

Wiem, że przewidywanie na 2-3 tury do przodu to trudna sztuka. Jednak w pierwszych turach jest to sztuka warta opanowania. Postarajcie się rozstawić swoje statki w taki sposób, żeby przez pierwsze 2 tury dały one wam kilka wariantów grania, zależnie od tego jakie manewry wybierze Wasz przeciwnik. Jeżeli nie latacie w formacjach, dajcie swoim statkom trochę przestrzeni tak by miały większe możliwości manewrowania. Pamiętajcie także by mniej manewrowe lub wolniejsze statki rozstawić bliżej środka planszy. Dzięki temu nadal powinny one mieć możliwość związania się walką z przeciwnikiem, kiedy już dojdzie do strzelania. Uważajcie też z doborem prędkości na waszych skatach. Niektóre statki przeciwnika przy pomocy dopalaczy i beczek mogą już w pierwszej turze pozwolić sobie na oddanie strzału.

To tyle z moich uwag. Mam nadzieję że części z Was moje uwagi przydarzą się i poprawią waszą skuteczność w graniu. I do zobaczenia na turniejach.

Komentarze

comments

Dodaj komentarz