Nie potrzebujemy tych szumowin

Imperial_Assault_logo

"Bounty hunters. We don't need that scum." 
- Admiral Piett, Star Wars: The Empire Strikes Back

A więc chcesz dołączyć do Gildii? Powiem Ci coś o tej wojnie – Imperialni się nami brzydzą, a Rebelianci udają, że nie istniejemy. Obie strony przymykają oko na naszą działalność, tak długo jak wyrządzamy więcej szkód ich przeciwnikom niż im samym. Na szczęście zawsze znajdzie się ktoś, komu potrzeba kilku dodatkowych spluw. Podobno przeszedłeś już podstawowe szkolenie . Nasi informatorzy donieśli nam o starciu, jakie miało miejsce w oddalonej imperialnej placówce. Z Rebeliantami widziano Hana Solo, a żołnierzami Imperium dowodził sam Vader. Nie martw się, nie rzucę Cię od razu na głęboką wodę. Na razie chcę, żebyś udał się na Ord Mantell z grupą moich trandoshańskich kolegów.

Nie szumowiny, lecz najemnicy

Czy aktualna meta pozwala stworzyć drużynę Szumowin, która będzie miała szanse z innymi rozpiskami? Tak. Czy można stworzyć drużynę opartą na samych Szumowinach? Tak. W zestawie podstawowym dostajemy do dyspozycji jednostki warte w sumie 39 punktów, a pozostały punkt można wykorzystać na, którąś z kart Skimirsh Upgrade. Nasi najemnicy wkraczają do akcji w następującym składzie:

1x * Deevious Scheme
1x * IG-88: Assassin Droid
1x Nexu [E]
1x Nexu [R]
1x Trandoshan Hunter [E]
1x Trandoshan Hunter [R]

KARTY DEPLOYMENT + FIGURKI

Rozpiski imperialne to przede wszystkim duża liczba figurek, a oddziały rebelianckie premiują współpracę i współdziałanie ich członków. Szumowiny (podobnie jak w X-wingu) będą się głównie skupiać na przeszkadzaniu przeciwnikowi i wykorzystywaniu brudnych sztuczek w czasie pojedynku.

igPodstawą rozpiski jest IG-88. Droid-zabójca kosztuje 12 punktów, ma 10 HP i szybkość 5. W ataku jest bardzo uniwersalny – rzuca dwiema kośćmi DOWOLNEGO koloru (!) i ma stały bonus do celności +2. Dzięki temu może podejść do przeciwnika na odległość dwóch pól i nie martwiąc się zasięgiem strzelać do niego używając dwóch czerwonych kości, które gwarantują najwyższą ilość obrażeń. Zdolność Assault / Szturm pozwala wykonać dwa ataki na rundę, co czyni z IG-88 prawdziwą maszynę do zabijania. Deklaracja ataku na figurkę oddaloną o maksymalnie 3 pola od razu zadaje celowi 1 punkt stresu (Relentless / Nieustępliwy), który w skirmishu oznacza 1 punkt obrażeń lub konieczność odrzucenia wierzchniej karty z Command decku.

protokolNajwiększą wadą IG-88 jest jego niska żywotność. 10 HP przy jednej czarnej kości obrony to nie jest dużo. Nawet dodatkowy stały bonus do obrony +1 [Block] niewiele tu zmienia. Na szczęście może się regenerować wykorzystując do tego wyrzucone w czasie walki [Surge] – jednorazowo może w ten sposób odzyskać 3 HP. W tym przypadku pomocna może okazać się karta Hunter Protocol (Protokół Łowcy), która pozwala aktywować tą samą zdolność [Surge] maksymalnie dwa razy.

W skład oddziału wchodzą dwie pary Trandoshańskich Łowców. Wersja standardowa kosztuje 7 punktów i ma 6 HP, a wersja elitarna 10 punktów i ma 8 HP. Trandoshanie atakują z dystansu (niebieska i zielona kość), ale ich zdolności bardziej premiują walkę w zwarciu lub w półdystansie:

 lowca1lowca2

  • Relentless / Nieustępliwy – deklarując atak na figurkę w promieniu 3 pól, podobnie jak IG-88, zadają celowi 1 punkt stresu.
  • Scattergun / Strzelba rozpryskowa – podczas ataku na sąsiadującą figurkę zwykła wersja Trandoshan otrzymuje bonus +1 [Damage], a elitarna +2 [Damage].

Dodatkowymi atutami tych jednostek są dostępne opcje [Surge]: Pierce 2 i Bleed (krwawienie) * . Minusami Trandoshan są obrona, czyli czarna kość i niska szybkość (tylko 4).

* Bleed (krwawienie) – wykonanie akcji innej niż odrzucenie tego stanu, skutkuje otrzymaniem 1 punktu stresu.

Pozostałe dwie jednostki to Nexu, również w wersji zwykłej i elitarnej. Te koty są najbardziej ruchliwymi jednostkami w grze – mają szybkość 6 i zdolność Mobile, dzięki której mogą ignorować wpływ terenu i dodatkowy koszt punktów ruchu za wejście na pole z wrogą figurką. Akcja Pounce / Sus pozwala połączyć ruch i atak – Nexu może poruszyć się o 3 pola i zaatakować sąsiednią figurkę. Dodatkowo obie wersje mają również ‚wbudowaną’ stałą zdolność Bleed, a wersja elitarna dodatkowo Cleave 2 [Damage] (Rozpłatanie). W wersji standardowej rozpłatanie ** jest dostępne tylko jako [Surge]. Ich kości ataku to czerwona i zielona.

** Cleave (rozpłatanie) – jeśli atakowana jednostka otrzyma przynajmniej jedno obrażenie, to dowolna inna jednostka, która mogłaby być celem ataku otrzymuje podaną ilość obrażeń.

nexu2 nexu1

Nexu to bezrozumne koty, więc nie mogą wykonywać interakcji z celami misji, co ogranicza ich wykorzystanie tylko do walki. W obronie rzucają białą kością i dodatkowo za każdy [Evade] dostają [Block] (Cunning / Przebiegłość). Są idealne do ataków z zaskoczenia i jako jedne z niewielu jednostek dostępnych w tej chwili w grze, mają szansę na atak już w pierwszej rundzie.

bijaOto Command karty idealne do wykorzystania z Nexu:

  • Pummel / Bijatyka – kosztem dwóch akcji pozwala wykonać dwa ataki wręcz.
  • Ferocity – na koniec rundy można wykonać atak jednostką z cechą Creature / Istota.
  • Close the Gap – na początek rundy pozwala poruszyć się o jeden jednostkom z cechą Brawler / Bitny(a).

Ostatnią kartą w rozpisce jest ulepszenie * Devious Scheme kosztujące 1 punkt. Ta karta działa tylko na początku gry – możemy wybrać naszą strefę rozstawienia figurek, a przeciwnik przejmuje inicjatywę i rozstawia się jako pierwszy. Dzięki temu już w pierwszej rundzie możemy kontrolować jego ruchy, a drugą to my rozpoczniemy z inicjatywą.

nagrodaPoniżej kilka Command Cards, które warto mieć w decku:

  • karty dedykowane dla łowców: Price on Their Heads (zagrywana na kartę Deployment przeciwnika; po pokonaniu ostatniej figurki z tej grupy otrzymujemy 4PZ);
  • zwiększające mobilność: Fleet Footed, Urgency;
  • zmniejszające obronę przeciwnika: Element of Surprise (usuwa jedną kość obrony przeciwnika o ile na początku aktywacji nie widział atakującej figurki), Expose Weakness (specjalna akcja przygotowująca figurkę przeciwnika na nasz następny atak, który otrzymuje bonus Pierce 3);
  • uniwersalne: Celebration (dodatkowe PZ po pokonaniu unikalnej figurki), Rally (darmowe zdjęcie szkodliwego stanu, np. ogłuszenia), Take Initiative.

Szumowiny skupiają się na ‚przeszkadzaniu’ przeciwnikowi w grze. Mogą zadawać punkty stresu, powodować krwawienie, zdobywać PZ w niestandardowe sposoby i kombinować z inicjatywą. W pierwszej fali pojawia się wiele nowych Command Cards, które wspierają mechanikę ‚przeszkadzania’ przeciwnikowi, co powinno bardzo wzmocnić Szumowiny.

Gildia może mieć z Ciebie pożytek, ale najpierw musisz udowodnić swoją wartość. To zlecenie będzie dla Ciebie w sam raz. Po powrocie z Ord Mantell przyjdź od razu do mnie – nie ominie Cię nagroda.

PS. Warszawscy gracze Imperial Assault spotykają się zwykle w poniedziałki oraz we wtorki w Paradoxie. Aktualne informacje o spotkaniach możecie znaleźć na poniższych stronach:

Imperial Assault na forum galakta.pl

Imperial Assault na forum starwars.sztab.com.pl

grupa Imperial Assault na FB

PS2. Wszystkich graczy zainteresowanych większą imprezą zapraszam już dzisiaj na turniej Regionalny, który odbędzie się 11.07. w Warszawie. Szczegóły znajdziecie poniżej:
https://pl-pl.facebook.com/events/855900611137155/

Komentarze

comments

Dodaj komentarz