Książę i jego ziomki na krańcu kosmosu – nowej frakcji cd.

2744488-tumblr_m7yluzxeeg1qhhf05o1_500Jeżeli spodobał się Wam poprzedni artykuł, to będę dalej pisał, a co tam. Na wstępie mogę już Was uspokoić, że ten nie będzie taki długi, bo tutaj przyjrzę się dwóm rozwinięciom z pojedynczymi małymi statkami, a mianowicie StarViperem oraz M3-A Interceptor. Bo w sumie gupio by było gdyby tylko Scumy mieli korzystać z już wydanych statków, niech dostaną coś swojego. Jakby nie patrzeć, Scumy nie gęsi, swoje własne statki też mają! Czy jakoś tak.

Czy te dwa statki wprowadzają coś rewolucyjnego, co przyda się innym frakcjom? StarViper na pewno, Scyk już mniej. Jednak osobiście uważam, że oba statki są bardzo ważne, niestety głównie przez karty, które zawierają te zestawy. Bo do szerokiego używaniu obu maszyn, ja przynajmniej, nie jestem do końca przekonany.

Serissu SWX26 [8] [M3A] [S&V]Zacznę swoją opowieść od M3-A, do wyboru mamy standardowo 4 pilotów, dwóch nieimiennych z PS 2 oraz 5, niestety kosztów i szczegółów nie znamy, jednak moim podejrzeniem jest medal dla tego z PS 5, biorąc sprawę analogicznie do najtańszego pilota scumowego Firespray’a, Mandaloriańskiego Najemnika. Po za tym, dwaj imienni, Laetin A’shera i Serissu. Pierwszy z nich z PS 6, cóż, jego zasada specjalna dla mnie osobiście jest kontrowersyjna. Sam statek, M3-A jest bardzo delikatny, od TIE/f różni się jedynie, że ma jeden punkt pancerza mniej, jednak ma jedną tarczę. Po udanym uniknięciu wrogiego ataku dostaniemy unik grając tym pilotem, jednak każdy powinien być świadomy, że Ci co strzelają najmocniej, często są tymi co strzelają na początku. Tak też, jeśli nam się wtedy nie poszczęści, możemy już nie potrzebować tego uniku. Wydawca sugeruje, że jest to obrona przeciwko artylerzystom, jednak w dzisiejszych czasach, gdzie ludzie nauczyli się, że warto dać sobie wbić jedno trafienie, są coraz rzadziej spotykani. Po za tym, nie ma możliwości wzięcia medalu. Natomiast Serissu, jeśli przyzwyczailiście się do grania na synergiach to on jest w sam raz. Ten pilot oferuje ciekawą umiejętność defensywną, którą moim zdaniem brakowało generalnie w całej grze.
Działo typu Mangler SWX26 SWX27 [UHC]W sumie jedynymi rozwinięciami dla tych statków to modyfikacja i tytuł, który otwiera kolejne możliwości. Albowiem dzięki Heavy Scyk możemy wyposażyć M3-A dodatkowo w torpedy, rakiety lub działo. Torpedy i rakiety jakie są to wiemy, Raven10 opisywał je w swoich artykułach o rakietach i torpedach. Potrafią zawieść, jednak ten statek jest potencjalnym ochotnikiem pod rakiety protonowe. Jednak najważniejsze są tutaj działa, albowiem dostajemy aż dwie nowe karty tego typu! Mangler i Flechette oferują nam zupełnie nowe możliwości, w przeciwieństwie do znanych ciężkich dział laserowych, dział jonowych czy autoblasterów. Karty z zestawu dla tego statku są bardzo w porządku, Mangler jak chcemy robić obrażenia stosunkowo niskim kosztem. Jest okrojoną wersją ciężkiego działa, bardziej uniwersalny bo skuteczny na całym zasięgu. Tak samo nadaje się dla YT-2400 z Outriderem. Flechette natomiast, tania opcja, żeby generować przeciwnikowi stresy. Generalnie wracając do M3-A, to właśnie albo z Flechette, albo z jonowym działem, jeden taki statek może być całkiem denerwujący, a będziemy go mieli niskim kosztem w rozpisce. Autoblaster można też tutaj rozważyć, jednak moim zdaniem ta karta jest stanowczo za droga.

[7] Książę Xizor SWX25Następny StarViper, cóż. Jest pięknym statkiem, bardzo egzotycznym i unikalnym. Warto go mieć dla samego postawienia na półce. No i autothrusterów. Złudnie przypominający twardszą wersję interceptora imperialnego jest jednocześnie odpowiednio droższy. Nieimienni piloci z PS 1 oraz 3, którzy kosztują kolejno 25 i 27 punktów. Tytuł Virago dostępny tylko dla PS wyższych niż 3 i unikalny, uniemożliwia ciekawe kombinacje na kilku tego typu statkach. Pozostaje się skupić na imiennych pilotach czyli księciuniu Xizorze oraz Guri, którzy to mają generalnie defensywne zasady specjalne. Xizor na siebie, a Guri na innych, prawda, jednak ciężko będzie zrobić scumowego odpowiednika Soontira czy Turra. Kiedy to piloci zawodzą, może karty ulepszeń będą dobre? No moim zdaniem nie zawiedziecie się, zaczynając od medalu Bodyguard, który jest co ciekawe unikalny i tylko dla scumów, może znaleźć zastosowanie. Ale nie na StarViperach, jakby były mało defensywne, te imienne oczywiście mam na myśli. Moim zdaniem można spróbować zastosować ten medal na którymś z HWK-290, na przykład Palobie i starać się w ten sposób chronić jakiś istotny statek w eskadrze. Jest jeszcze jeden medal, niestety nie
odkryty do końca. Dalej mamy bardzo ciekawe karty, Korektor celności SWX25 SWX27autothrusters i korektor celności. Ten pierwszy, to modyfikacja, która występuje podwójnie w zestawie, jest strasznym bólem dla wszystkich statków z wieżyczkami. Ograniczenie do statków posiadające dopalacz jest szansą na powrót imperialnych interceptorów, kto wie, może A-wingów także. Bynajmniej, jest to na pewno duży bonus do obrony przeciwko wieżyczkom i ta karta znajdzie swoje zastosowanie. Druga natomiast karta, to system, który po unieważnieniu swojego rzutu na atak daje dwa trafienia. Świetne rozwiązanie, ale tylko dla statków z podstawowymi dwoma atakami. Niestety większość statków, które może mieć systemy ma 3 kostki na atak co nie jest zbyt kuszącą opcją. Jednak dla zbliżających się Tie/Adv z nowym tytułem jak znalazł.

Plan jest wypuścić jeszcze jeden artykuł. O tym co brakuje, czyli IG-2000 i illcitach. Jednak to niebawem.

Adios!

Komentarze

comments

Jedna myśl nt. „Książę i jego ziomki na krańcu kosmosu – nowej frakcji cd.

  1. Pingback: Roboty, gadżety i inne bajery – nowej frakcji ostatki | X-Wing Gra figurkowa

Dodaj komentarz