Generale, przygotuj swoich ludzi!

Imperial_Assault_logo

"General Veers, prepare you men." 
- Darth Vader, Star Wars: The Empire Strikes Back

Baczność! Znamy już skład małego, rebelianckiego oddziału, który jest odpowiedzialny za kradzież danych z naszej tajnej placówki. Informacje Wywiadu znajdziecie w poniższych materiałach . Znajdziecie tam też szkolenie przygotowane przez naszych najlepszych trenerów bitewnych. Nasza odpowiedź na tą zuchwałą i głupią napaść będzie szybka i zdecydowana! Do walki poprowadzi Was osobiście Lord Vader, który oczekuje całkowitego posłuszeństwa i pełnego poświęcenia dla dobra naszego ukochanego Imperium!

Generale, przygotuj swoich ludzi!

1x * Darth Vader: Lord of the Sith
1x Imperial Officer [R]
1x Royal Guard [R]
2x Stormtrooper [R]

20150519_201910

Podstawą tego oddziału jest Lord Vader. Jego żywotność jest bardzo wysoka – 16 punktów HP i przerzut jednej z dwóch czarnych kości obrony to najlepsza defensywa w grze. Dodatkowe wsparcie Gwardzistów (+1 [Block] dla jednostek z nimi sąsiadujących) i karta dowództwa Deflection (obniża celność ataku wrogiej jednostki o 2; dodatkowo jeśli obrońca nie otrzyma obrażeń, to zada atakującemu 2 obrażenia) jeszcze bardziej podnoszą poziom frustracji atakującego przeciwnika.

vaderW ofensywie Mroczny Lord może pochwalić się dwiema czerwonymi i jedną żółtą kostką, ale może walczyć tylko w zwarciu. Jego ruchliwość nie jest wysoka (tylko 4 punkty), więc aby dopaść przeciwnika przydaje mu się wsparcie Imperialnych Oficerów lub dodatkowe punkty ruchu z kart (Fleet Footed, Urgency). Świetnie radzi sobie ze swarmami – specjalna akcja Brutality pozwala wykonać dwa ataki w dwa różne cele. W razie potrzeby może dusić przeciwników na odległość – zadaje wtedy 2 obrażenia i 1 punkt stresu * figurce w zasięgu wzroku; Force Choke nie jest atakiem i może być wykonane w ramach jednej aktywacji razem z normalnym atakiem.

* Punkty stresu w skirmishu równają się obrażeniom. Każde z tych obrażeń może być anulowane przez odrzucenie wierzchniej karty ze stosu Command decku.

Vader staje się jeszcze bardziej zabójczy dzięki kartom:

  • Force Lightning – Wroga figurka w odległości do 2 pól i wszystkie z nią sąsiadujące otrzymują po 2 obrażenia i zostają ogłuszone (jako specjalna akcja).
  • Lord of the Sith – Za każdą zabitą figurkę Vader dostaje dodatkową akcję w czasie danej aktywacji.
  • Lure of the Dark Side – Specjalna akcja, która pozwala przejąć kontrolę nad wrogą figurką w zasięgu do 3 pól i wykonać nią natychmiastowy atak.

pokusmocysith

gwardz2Imperialni Gwardziści pełnią rolę typowych ochroniarzy, dodając +1 [Block] do wyniku rzutu kośćmi obrony każdej sąsiadującej z nimi figurki (Protector). Gdy sąsiednia, przyjazna figurka zostanie pokonana, Gwardziści mogą się skupić (Vengeance). Za 8 punktów otrzymujemy dwóch Gwardzistów, każdy po 8 HP z jedną czarną kością obrony i dwiema kośćmi ataku (czerwona i żółta). Podobnie jak Vader walczą w zwarciu, ale ich piki mają większy zasięg niż miecz świetlny – dzięki zdolności Reach mogą atakować wrogów w odległości do 2 pól. Ich zaletą jest szybkość 5, dzięki czemu mogą już w pierwszej turze dotrzeć do terminala lub celu misji.

Szturmowcy, obecni w rozpisce w liczbie dwóch oddziałów, mają następujące zadania:

  • Dwie figurki (lub więcej w zależności od scenariusza) powinny kontrolować terminale, by zwiększać dociąg Command Cards.
  • Jeśli celem misji jest przejęcie/przeniesienie przedmiotu, to powinni być wysłani do możliwie największej ilości celów, by rozproszyć siły przeciwnika. W przypadku, gdy wrogie jednostki skupią się na jednym ze szturmowców, reszta będzie mogła spokojnie wypełnić swoje zadania.

20150503_213103Wsparcie ogniowe białych pancerzy nie stoi na wysokim poziomie – zielona i niebieska kość (nawet z możliwością przerzutu, gdy atakujący sąsiaduje z innym żołnierzem – Squad Training) nie dają zbyt dużo obrażeń. Zapewniają za to dość wysoką celność, więc nasi żołnierze mogą próbować strzelać z daleka i chować się za rogiem, by ukryć się przed wzrokiem przeciwnika. Pamiętajcie, by nie ustawiać szturmowców na koniec ich aktywacji w zwartej grupie, bo przy trzech HP stanowią idealny cel dla ataków obszarowych.

oficeImperialny Oficer jest jednostką typowo wspierającą. Dzięki specjalnej akcji Order może poruszyć inną przyjazną figurkę (musi znajdować się dość blisko, bo w odległości maksymalnie 2 pól od celu). W ten sposób powolny Vader zyskuje dodatkowe punkty ruchu, a obaj gracze mają możliwość podziwiania prawdziwie odważnego oficera, który ośmiela się wydawać rozkazy samemu Mrocznemu Lordowi 🙂 Podobnie jak Szturmowcy ma tylko 3 HP, ale broni się białą kością, więc ma szansę na uniknięcie wszystkich obrażeń. Jeśli dodatkowo stoi obok innej figurki, to może wykonać przerzut (Cover).

Imperialny Oficer posiada trait Leader, dzięki czemu pozwala dociągać dodatkowe karty bez żadnej kary (Planning). Jego przydatność w boju nie jest wielka, ale  spełnia się w zupełnie innej roli – stoi z tyłu i wydaje rozkazy oraz koordynuje natarcie naszego oddziału.

Karty dedykowane dla Vadera i Imperialnego Oficera zostały już omówione. Oprócz nich w decku można zmieścić:

  • karty dedykowane dla jednostek walczących w zwarciu: Pummel (pozwala wykonać dwa ataki);
  • zwiększające mobilność: Fleet Footed, Urgency;pospie
  • zmniejszające obronę przeciwnika: Element of Surprise (usuwa jedną kość obrony przeciwnika o ile na początku aktywacji nie widział atakującej figurki), Expose Weakness (specjalna akcja przygotowująca figurkę przeciwnika na nasz następny atak, który otrzymuje bonus Pierce 3);
  • uniwersalne: Celebration (dodatkowe PZ po pokonaniu unikalnej figurki), Rally (darmowe zdjęcie szkodliwego stanu, np. ogłuszenia), Take Initiative.

Najważniejszym elementem oddziału jest Lord Vader. Jest w stanie skupić na sobie kilka silnych jednostek przeciwnika i wyjść z tej konfrontacji obronną ręką, a dodatkowo zniszczyć większość z nich. W odpieraniu ataków pomagają mu Gwardziści, którzy też dobrze radzą sobie w destrukcji. Mobilność oddziału podnosi Imperialny Oficer. Szturmowcy natomiast powinni rozbiec się po planszy, by kontrolować jak największą ilość miejsc, dzięki którym możliwy będzie większy dociąg kart oraz zdobywanie PZ.

Szkolenie dobiegło końca! Jesteście zbrojnym ramieniem Imperium, a Waszym celem jest zgasić ogień tej nic nie znaczącej Rebelii! Wzorową służbą i poświęceniem możecie zdobyć sobie pamiętne miejsce w kronikach Imperium, a najlepsi z Was mogą dostąpić zaszczytu audiencji u Jego Ekscelencji Imperatora. Ku chwale Imperium!

PS. Warszawscy gracze Imperial Assault spotykają się zwykle w poniedziałki oraz we wtorki w Paradoxie. Aktualne informacje o spotkaniach możecie znaleźć na poniższych stronach:

Imperial Assault na forum galakta.pl

Imperial Assault na forum starwars.sztab.com.pl

grupa Imperial Assault na FB

PS2. Wszystkich graczy zainteresowanych większą imprezą zapraszam już dzisiaj na turniej Regionalny, który odbędzie się 11.07. w Warszawie. Szczegóły znajdziecie poniżej:
https://pl-pl.facebook.com/events/855900611137155/

Jedna myśl nt. „Generale, przygotuj swoich ludzi!

  1. Pingback: Nie potrzebujemy tych szumowin | X-Wing Gra figurkowa

Możliwość komentowania jest wyłączona.