Czy Boba Fett pomoże Najemnikom?

LOGO_PL_FLAT

"Boba Fett?! Boba Fett?! Where?" 
- Han Solo, Star Wars: Return of the Jedi

Historia Imperial Assault liczy sobie nieco ponad dziewięć miesięcy i w tym czasie gracze próbowali w swoich rozpiskach różnorakich rozwiązań. Na początku prym wiódł Darth Vader, później jego miejsce zajął Royal Guard Champion, który ostatnio został wygryziony przez oddziały ośmiu gwardzistów imperatora wraz z czterema oficerami i oddziały rebelianckie oparte na dużej liczbie sabotażystów. Czy pojawienie się Boby Fetta namiesza w aktualnej mecie? Czy frakcja Najemników dzięki niemu stanie się grywalna?

IA_BOBA_FETT_PACK_OVERVIEW

Boba Fett – najsławniejszy i najbardziej skuteczny łowca nagród w galaktyce – pojawił się ostatnio na stołach graczy jako jeden z dodatków II fali do Imperial Assault. W pudełku znajduje się bardzo dobrze wykonana figurka Boby Fetta, jego karta Deployment, ulepszenie i dwie misje do skirmisha oraz  3 Command karty.

Boba Fett jest najdroższą (13 punktów) i najbardziej żywotną jednostką Najemników (12 HP), ma 6 punktów ruchu i zdolność Mobile (nie płaci dodatkowych punktów ruchu za poruszanie się przez wrogie figurki i trudny teren oraz może poruszać się przez i kończyć ruch na kafelkach otoczonych czerwoną linią). Posiada też stały bonus do obrony (+1 [Block] i +1 [Evade]). Za swoją mobilność i dobrą obronę płaci niestety słabym atakiem – rzuca zółtą, zieloną i niebieską kością. ‚Falki’ może zamienić na przebicie jednego punktu pancerza i nałożenie na wroga nowego stanu – osłabienia*. Dodatkowe możliwości zużycia wyników [Surge] zapewnia umiejętność Battle Discipline, która w czasie deklaracji ataku pozwala wybrać jeden z trzech bonusów: +2 do celności, +2 obrażenia za ‚falkę’, leczenie 2 punktów obrażeń za ‚falkę’. Umiejętność Battle Presence karze 1 punktem stresu figurki, które z woli przeciwnika opuszczają pole sąsiadujące z Fettem.

* Weaken (osłabienie) – osłabiona figurka w czasie ataku odejmuje jedną ‚falkę’ [Surge], a w czasie obrony jeden wynik [Evade] od swoich rzutów kośćmi. Jest to jedyny stan, którego nie można pozbyć się wykonując akcję – jest usuwany automatycznie po zakończeniu aktywacji.

Wydaje się, że najsławniejszy łowca nagród w galaktyce jest dobry zarówno w walce na dystans jak i potrafi ukarać postaci, które za bardzo się do niego zbliżą. Niestety, umiejętność Battle Presence ma bardzo rzadkie zastosowanie – cierpią tylko figurki walczące w zwarciu i bez umiejętności Reach. Słabe kostki ataku powodują, że ilość zadawanych przez niego obrażeń jest śmiesznie mała. Ten zestaw kostek ma za to możliwość generacji dużej ilości ‚falek’, więc sensownym wydaje się dołączenie do Fetta jego karty ulepszenia, czyli miotacza ognia. Dzięki niemu kosztem dwóch ‚falek’ w czasie ataku zada on jedno dodatkowe obrażenie i po 2 obrażenia każdej sąsiadującej z celem figurce (Blast 2). Prawdziwą maszyną do zabijania Fett staje się tylko dzięki jego własnej karcie Command – Mandalorian Tactics. Kosztem dwóch akcji może wykonać dwa ataki, w czasie których otrzymuje bonus +1 [Surge] i może wykorzystać wszystkie dodatkowe umiejętności ze zdolności Battle Discipline. Odpowiednie wykorzystanie tej karty wymaga dobrego ustawienia się we wcześniej rundzie lub pozycjonowanie z pomocą imperialnych oficerów.

Boba Fett nie zadaje zbyt dużej ilości obrażeń i powinien raczej skupiać się na eliminacji jak największej liczby mniej żywotnych przeciwników lub wykonywaniu zadań w scenariuszach wymagających dużej mobilności. Dzięki stałym bonusom do obrony i możliwości leczenia się ma bardzo wysoką żywotność. Moim zdaniem kosztuje zbyt dużo punktów, jak na to co ma do zaoferowania. Na pewno nie będzie podstawą rozpiski i nie da się wokół niego zbudować grywalnego oddziału Najemników. Nie będzie również odgrywał dużej roli w obecnej mecie, ale może stać się bardzo przydatną jednostką wsparcia. Niestety, nieco za drogą.

Sam zestaw zawiera jeszcze dwie Command karty:

  • Capture the Weary – nakłada na sąsiadującą wrogą figurkę osłabienie (lub 2 punkty stresu, jeśli jest już osłabiona); przydatna dla postaci walczących w zwarciu.
  • Jump Jets – pozwala przestawić swoją figurkę o 5 pól (ignorując wrogie figurki, trudny i nieprzekraczalny teren). Karta drastycznie zwiększa mobilność najwolniejszych jednostek i powinna stać się staplem we wszystkich deckach oddziałów z Vaderem. Niestety można jej użyć tylko raz. To właśnie ona jest prawdziwą gwiazdą tego zestawu.

W zestawie znajdują się dwie nowe misje do skirmisha. Data Run to standardowe noszenie gratów, premiujące mobilne jednostki. O wiele ciekawsza jest misja Targeting Computers, w której każdy steruje się laserem w strefie rozstawienia swojego przeciwnika. Gracz kontrolujący komputer celowniczy może wybrać jeden z laserów i strzelić – rzuca czerwoną kostką, a każda figurka na polu z laserem i polach sąsiadujących otrzymuje wyrzuconą ilość obrażeń.

Boba Fett raczej nie wpłynie w silny sposób na aktualną metę Imperial Assault, ale któż z fanów tej gry i Gwiezdnych Wojen ogólnie nie chciałby mieć jego figurki w swoich zbiorach 🙂

PS. Aktualne informacje o kolejnych turniejach możecie znaleźć na grupie Imperial Assault na FB .

Komentarze

comments

Dodaj komentarz