Aktualizacja FAQ i zasad turniejowych – 24.7.2015

Tuż przed weekendem nasz wydawca opublikował nowe FAQ oraz zasady turniejowe, które będą obowiązywały na zbliżających się turniejach, czyli w sezonie nationalsów. Jeśli więc planujecie się wybrać na Mistrzostwa Polski, gorąco zachęcam do lektury tego tekstu, w którym przybliżę wszystkie zmiany.

Zacznę od omówienia FAQ, który znaczących zmian w większości przypadków nie wprowadza. Pierwszą i chyba najważniejszą zmianą, którą można zauważyć to dodanie Taktykowi dopisku „Limitowany”. Dla tych co nie pamiętają co ten zapis oznacza, bo mają prawo się znaleźć takie osoby, jest to stosunkowo rzadko spotykana zasada, ruszam z pomocą. Na konkretnym statku może się znaleźć jedynie jeden taki załogant, więc już nie można ładować ich na lambdy i decimatory. Zapis został pewnie dodany po dokładnym sprecyzowaniu kwestii zasięg/pole widzenia, co powoduje łatwiejsze korzystanie z tego załoganta.
Darth Vader SWX13 [UCR]Z kolejnych rzeczy, już mniej istotnych, zostały skopiowane opisy bomb z kart referencyjnych do FAQ, sprecyzowane kwestie Ryzykanta oraz Darth Vader’a w połączeniu z Artylerzystą, a także dopisany System Zwrotny do listy rzeczy, które nie zdejmują Urządzenia Maskującego.
Ostatnią rzeczą w FAQ, które ma większe znaczenie, to powrót do tego, że nie można już wylecieć po za planszę wykonując akcję beczki lub dopalacza.

Więcej zmian ważnych możemy znaleźć w zasadach turniejowych.
Pierwsza sprawa, sprostowanie. Jak problem z interpretacja – to do sędziego, a jego zdanie jest najważniejsze. Uściślenie, że oficjalny dogfight to 75-minutowy mecz, a po zakończeniu czasu gracze mają chwile jeszcze na dokończenie rundy.
Dokładne opisanie zakończenia meczu, kwestie formalne w tej sprawie, a także zaskakująca zmiany odnośnie tiebrakerów oraz parowania. Otóż tiebraker pierwszy wygrywa bezpośredni pojedynek graczy z tą samą ilością punktów, a dopiero Margin of Victory, czyli różnica małych punktów. Przy tej okazji, wydawca sugeruje swój program do przeprowadzania turniejów, TOME, gdzie bardziej precyzyjnie jest liczony SoS (Strength of Schedule), który jest ostatnim wyznacznikiem tiebreakerów.
Natomiast co się tyczy parowania, w każdej kolejnej po pierwszej rundzie, gracze z tą samą ilością punktów są parowani losowo! Oczywiście nie można dopuścić do sytuacji gdzie gracze grają ze sobą ponownie na jednym turnieju, jednak sama decyzja w moim osobistym mniemaniu jest dosyć kontrowersyjna. Poplecznicy tej decyzji zapierają się jakoby ma to na celu uniknięcia wśród graczy manipulowania MoVem podczas meczy, jednak myślę, że jest to nieodłączny element strategii na turniejach, gdzie trzeba kontrolować sytuacje na stole ale także po za nim.
Ale oczywiście końcowy wynik tabeli kształtuje w pierwszej kolejności MoV.
Z mniej istotnych spraw, sędziowie mogą uczestniczyć w turniejach klasy casual i competitive i trzeba mieć określone razem z eskadrą wybrane przeszkody.

Na koniec oczywiście jeszcze poszczególne linki
FAQ
Zasady turniejowe
Artykuł

Komentarze

comments

8 myśli nt. „Aktualizacja FAQ i zasad turniejowych – 24.7.2015

  1. Pingback: cialis online cheap

  2. Pingback: does walmart have generic viagra

  3. Pingback: buy hydroxychloroquine online uk

  4. Pingback: generic chloroquine

  5. Pingback: buy naltrexone

  6. Pingback: viagra.com

  7. Pingback: albuterol inhaler

  8. Pingback: cialis 20mg price

Dodaj komentarz