Akademia Imperialna- cz. XI M3-A Scyk

Ku chwm3-a_scyk_fighterale imperatora!

Omawiania VI fali ciąg dalszy. Tym razem, równie mało grany co Star Viper, lecz także potrafiący zaskoczyć: M3-A scyk interceptor. Myśliwiec, który zlekceważony sprawi wiele problemów.

Najlżejszy myśliwiec w galaktyce, zaprojektowany, tak jak i StarViper przez firmę Mandal Motors należał do klasy „light interceptor”.  Jego nazwa pochodzi od jaszczurek „Scyk” z Tatooine. Statek ten miał trzy wielkie zalety: był tani, zwrotny i zamontować na niego dało się prawie każdą broń. Ze względu na tą ostatnią zaletę, duże organizacje przestępcze uwielbiały wykorzystywać go, dając każdemu pilotowi możliwość doboru najwygodniejszej dla niego broni. Czy plusy te mają swoje odzwierciedlenie na stole?

Sławnym pilotem Scyka była bothanka Serissu, która nauczała nowych rekrutów w Tansarii Point Station. W tym samym miejscu rozwinął się talent drugiego wybitnego pilota Laetina A’shera. Tak jak i Serissu pracował dla organizacji Car’das i odniósł wiele sukcesów w bitwach po ich stronie.

m3a-components-2

Dwie kości ataku, trzy obrony, dwa punkty kadłuba oraz jedna tarcza. Od razu widzimy, że mamy do czynienia z delikatnym statkiem o małej sile ognia i dobrej manewrowości.

Akcje:

Focus, Namierzenie, unik i beczka. Porządny zestaw akcji. Gdyby ktoś się zastanawiał po co namierzenie myśliwcowi z dwoma kośćmi ataku, odpowiedź pojawi się za niedługo.

Manewrowość:

swx26-dial

Dial również prezentuje się bardzo porządnie. Ostre ‚1’, Koio na ‚3’ i ‚5’- bardzo przyjemne. Klasyczny brak ‚1’ do przodu, przy szybkim statku. Jedyne co martwi to tylko cztery zielone manewry. co jednak nie jest wielkim problemem.

Siła Ognia:

Klasyczny arc i 2 kosteczki. To samo co otrzymujemy w przypadku imperialnego TIE fightera.  Przy statku w tej cenie nie zaskakuje to ani pozytywnie, ani negatywnie. Istnieje również opcja poprawy siły i efektywności ognia, o niej jednak wspomnę przy ulepszeniach.

Pilot kartelu SWX26 [2] [M3A] [S&V]Wytrzymałość:

Trzy (kochane przez wszystkich) zielone kości, dwa punkty kadłuba i tarcza. Znowu, prawie TIE, lecz jednak odrobinkę lepszy. Tarcza zawsze się przydaje. Jeżeli kości będą współpracowały, ustrzelenie Scyka łatwe dla przeciwnika nie będzie.

Ulepszenia:
Elite pilot talent dla Weterana i Serissu. Oczywista modyfikacja i tytuł, o którym rozpiszę się za chwilę.

Laetin A'shera SWX26 [6] [M3A] [S&V]Piloci:

O zwyklaku z PS ‚2’, nie ma się co rozpisywać. Wspomnieć natomiast warto, że kosztuje tylko (a może aż?) 14 punktów.

Następny w kolejce jest weteran z PS ‚5’ i możliwością wzięcia Ept. Ciekawa opcja za trzy punkty więcej.

Imponuje natomiast Laetin, który za 18 punktów posiada ‚6’ Ps i nader ciekawą umiejętność. Czasem w starciach z rojem przeciwników obok naszego Scyka rośnie zabawna wręcz kupka żetonów uniku. Niestety pan A’shera nie posiada Ept.

Ostatni Pilot, a właściwie Pani Serissu SWX26 [8] [M3A] [S&V]Pilot, Serissu. Ps ‚8’ i Ept. Jej umiejętność wspaniale wpasowywuje się w „taktykę roju” a koszt nie jest taki zły.  Widać, że zajmowała się szkoleniem rekrutów.

W pudełku:

W zestawie otrzymujemy takie karty jak: urządzenie maskujące, niezwykle przydatne ulepszenie, często wykorzystywane przez asy. Działo Jonowe, Działo typu Mangler i Działo rozpryskowe. Po co tyle dział? W pudełku jest także tytuł „Interceptor typu Heavy Scyk”, który pozwala nam na dodanie jednej torpedy lub jednego działa lub jednej rakiety. W większości przypadków wybrane zostanie jednak działo, i to jedno z zawartych w pudełku. W ostatnim FAQ tytuł zwiększa również drastycznie przeżywalność statku. podnosząc wartość jego kadłuba o 1. W wyniku otrzymujemy stateczek o podobnej przeżywalności do A-winga, jednak z  większą siłą ognia. Bez tytułu ani rusz!

Interceptor typu Heavy Scyk SWX26 [UTI]Urządzenie maskujące SWX07 SWX26 [UMO].Działo typu Mangler SWX26 SWX27 [UHC]

Podsumowanie:

Mały, zwrotny, stosunkowo tani i delikatny myśliwiec. Pilot z relatywnie najlepszą umiejętnością niestety nie posiada Ept co nie pozwala mu dołączyć do tzw. Asów.

Mocne Strony:

+zwrotność
+sensowni piloci
+niezbyt wysoka cena…

Złe strony:

-… która gdy zaczniemy go ulepszać w działa i inne zabaweczki okazuje się nagle zbyt wysoka…
-… jak na myśliwiec o delikatności A-winga
– brak Ept na Laetinie.

Opinie redakcji:
Patsy: Jak dla mnie Scyk to zapychacz, który może pełnić rolę blokera – jest w miarę tani, a dzięki beczce bardziej mobilny od Z-95. Z kolei dzięki akcji uniku i 3 kością obrony może potencjalnie dłużej przeżyć. Z tych powodów przez pewien czas go w takiej roli używałem i nie był jakiś tragiczny – zdarzało się, że wygrywał mi grę (za czasów 6 i 7 fali). Mimo to w kategorii tanich statków, w flocie szumowin, tańszy Z-95 wygrywa, ceną, tarczami i imiennymi pilotami, choć z wyglądy bardzie podoba mi się Scyk.
Jako statek do swarma jest on nieco drogi, a Serissu to nie Howlrunner – X-wing to w moim mniemaniu gra, zwykle skierowana raczej na atak niż obronę, wystarczy porównać ilość trafień/uników i blanków na kostkach.
Co do tytułu „Heavy Scyk” to, że kosztuje on sam 2 punkty plus trzeba jeszcze zainwestować w drugorzędną bron dla statku, który może zejść od jednego strzału jest raczej nieekonomiczne. Szumowiny mają obecnie wiele innych, ciekawszych opcji na spożytkowanie tych punktów.

Shtchepahn: M3-A Interceptor to bardzo specyficzny statek, którego oblicza mogą różnić się diametralnie. Z jednej strony może służyć jako tani i zwrotny myśliwiec, a może też być sporo droższym nosicielem ciężkiego uzbrojenia. Niestety w żadnej z tych ról nie sprawdza się dobrze, a frakcja Szumowin od początku dysponowała lepszymi alternatywami. Sporadycznie widujemy „Scyka” na stołach, i prawie zawsze jest on wyposażony w tytuł i działo, jednak skuteczność tego rozwiązania jest poważnie negowana niską odpornością statku. Szumowiny dysponują tak szerokim wachlarzem „brudnych zagrań”, że nawet ciężkie działo laserowe na tym filigranowym myśliwcu nie stanowi szczególnie atrakcyjnego rozwiązania. Umiejętności imiennych pilotów nie są zbyt cenne, Serissu jako statek wsparcia jest zbyt kosztowna, a jej zasada zbyt mało znaczącą. Laetin A’shera, natomiast, posiada zdolność, która z dużym prawdopodobieństwem nie zadziała ani razu w ciągu gry. Choć „Scyk” nie gra „pierwszych skrzypiec” w swojej frakcji, to jednak pozostaje jedną z najtańszych opcji statku z 4 kośćmi ataku w grze, i to czyni go na swój sposób wyjątkowym…

Off: Mimo iż nie jest zachęcający ani popularny, nie powinno się go ignorować całkowicie. Oczywiście statek ma więcej wad aniżeli zalet, trochę dyskusyjne rozstawienie zasad pilotów oraz niemożliwie niska przeżywalność nie pomagają. Jednak trzeba mieć na uwadze przebłyski rozpisek z ich udziałem jako chociażby tegorocznego SOS’a w Niemczech. Do tego stanowczo poprawa tytułu otwiera przed tymi statkami szerokie możliwości, miejmy nadzieję że to nie jedyny fix dla scyków.

Komentarze

comments

2 myśli nt. „Akademia Imperialna- cz. XI M3-A Scyk

  1. Pingback: ciprofloxacin generic med

  2. Pingback: viagra online

Dodaj komentarz